T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AĞRI / MERKEZ - ŞEREF SARAÇOĞLU İLKOKULU

Haberler

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı büyük bir çoşkuyla okulumuzda kutlandı

Ara

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ

24 Kasım Öğretmenler Günü Kapsamında Kardeş Okulumuz Eğribelen  okulu ziyaret edildi

Kas

 

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI'NIN ÖNEMİ

Mustafa Kemal Paşa, daha Erzurum Kongresi sırasında, zaferden sonra hükümet şeklinin cumhuriyet olacağını söylemişti. 23 Nisan 1920'den beri Türkiye'yi idare eden Türkiye Büyük Millet Meclisi Hükümeti, millî egemenlik esasına dayanıyordu. Bu, adı konulmamış bir cumhuriyet yönetimiydi. 20 Ocak 1921 tarihli anayasada "Hâkimiyet kayıtsız şartsız milletindir." deniliyordu. Bu, yeni rejimin ilân edilmemiş bir cumhuriyet olduğunu gösteriyordu.

Cumhuriyetin ilânının önündeki en büyük engel saltanattı. 1 Kasım 1922'de saltanatın kaldırılmasıyla bu engel aşıldı.

Millî Mücadele'nin zaferle sonuçlanmasında tarihî bir görev yapan birinci dönem TBMM üyeleri, yeni seçim kararı alarak dağıldı (l Nisan 1923). Yeni seçimlerin yapılmasından sonra TBMM ikinci dönem çalışmalarına başladı. Yeni kurulan meclis, Lozan Barış Antlaşması'nı onayladı. Böylece millî bağımsızlık tam olarak gerçekleşmiş oldu.

23 Nisan 1920'de Türkiye Büyük Millet Meclisi açıldığı sırada yeni Türk devletinin adı henüz konulmamıştı. Hükümet, Türkiye Büyük Millet Meclisi Hükümeti adını taşıyor, meclis başkanı hükümet başkanlığı da yapıyordu. Bu sistem içinde devlet başkanlığı boş görünüyordu. Şimdi, yürürlükte olan siyasî rejime uygun devlet şeklini bulmak zorunlu hâle gelmişti. Millî Mücadele Dönemi'ndeki, olağanüstü şartların bir ürünü olan meclis hükümeti sistemi de artık işlemez olmuştu. Bu sistemde, Bakanlar Kurulunun her üyesi için ayrı ayrı oylama yapılırdı. Bu durum ise hükümet kurulmasını zorlaştırıyordu.

25 Ekim 1923'te hükümetin istifasıyla bir bunalım ortaya çıktı. Bu olay Mustafa Kemal Paşaya, cumhuriyeti ilân etmek için beklediği fırsatı verdi. 28 Ekim 1923 akşamına kadar hükümetin kurulamaması üzerine, Mustafa Kemal Paşa, Çankaya Köşkü'nde arkadaşlarına "Yarın cumhuriyeti ilân edeceğiz." diyerek fikrini açıkladı. O gece İsmet Paşa ile birlikte 1921 Anayasası'nın bazı maddelerini değiştiren kanun tasarısını hazırladı. "Türkiye Devleti'nin hükümet şekli cumhuriyettir." hükmünün yer aldığı tasarı üzerinde TBMM'de yapılan konuşmalardan sonra cumhuriyetin ilânı kabul edildi. "Yaşasın cumhuriyet!" sesleri arasında alkışlarla cumhuriyet ilân edildi (29 Ekim 1923).Bundan sonra cumhurbaşkanlığı seçimine geçildi. Yapılan gizli oylamada 158 milletvekilinin tamamının oyunu alan Gazi Mustafa Kemal Paşa, TBMM tarafından yeni Türk devletinin ilk cumhurbaşkanı seçildi. Bunun üzerine kürsüye gelen Mustafa Kemal, yaptığı konuşmasını "Türkiye Cumhuriyeti mesut, başarılı ve muzaffer olacaktır." sözü ile bitirdi. Böylece devletin adı ve rejimiyle ilgili tartışmalara son verildi. Devlet başkanlığı konusu çözüme kavuştu. Hükümetin kurulma şekli yeniden düzenlendi. Buna göre; cumhurbaşkanı başbakanı atayacak, başbakan da bakanlarını seçip cumhurbaşkanının onayına sunacaktı. Bu uygulamayla, meclis hükümeti sistemi yerine parlamenter rejime geçilmiş oldu. İlk hükümeti kurmakla İsmet Paşa görevlendirilmişti. Böylece Türk Milleti'nin tarihinde yeni bir devir açılıyordu.


Türk milletinin yapısına en uygun idare şekli olan cumhuriyet rejimine sahip çıkmak ve onu yaşatmak, hepimizin başlıca vatandaşlık görevidir.

29 EKİM’DE NE OLDU?

Cumhuriyet Bayramı, Türkiye Büyük Millet Meclisinin 29 Ekim 1923'te Cumhuriyet yönetimi ilan etmesi anısına her yıl 29 Ekim günü Türkiye'de ve Kuzey Kıbrıs'ta kutlanan bir millî bayramdır. 1925 yılında çıkarılan bir yasa ile millî bayram olarak kutlanmaya başlanmıştır.

6/7   4/7  

Kas

OKUL AİLE BİRLİĞİ TOPLANTIMIZ

30.10.2022 Tarihinde Okul Aile Birliği toplantımız yapılmıştır.

Kurul üyelerimiz oylamayla seçilmiştir.

Okul Müdürümüz Mehmet İRİM Okulda yapılan yenilikler ve devam eden çalışmalar hakkında velilere bilgi verdi. Eğitimin önemi vurguladı. Bu konuda veli desteğinin çok önemli olduğunu belirtti.

Eyl

MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜ TUNCAY MORKOÇ OKULUMUZU ZİYARET ETTİ

Temel Eğitim Genel Müdürü Tuncay Morkoç,Uyum Eğitimi Programı kapsamında anasınıfı ve birinci sınıfları gezerek minik öğrencilerle yakından ilgilendi. Öğretmenlerle bir araya gelerek istek ve taleplerini dinleyen Temel Eğitim Genel Müdürü Tuncay Morkoç, yeni eğitim öğretim yılında yürütülecek çalışmalar hakkında okul yöneticilerinden bilgiler aldı. Temel Eğitim Genel Müdürü Tuncay Morkoç,okulumuzun bünyeside bulunan Özel Eğitim Sınıflarını ve Okul kütüphanemizi inceledi.

 

 

Eyl

 

AĞRI'DA  2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İLK DERS ZİLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ HASAN KÖKREK TARAFINDAN OKULUMUZDA ÇALINDI

2022-2023 eğitim öğretim yılı başlamasıyla Şeref Saraçoğlu İlkokulu'nda yapılan programa katılan İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek,"Her eğitim öğretim yılına başlarken, gözü dünyaya, gönlü sevgiye ve kardeşliğe açık; kültürlü, donanımlı yeni nesiller yetiştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Böyle önemli bir başlangıçta sizlerle aynı heyecanı ve umutları paylaştığımızı bilmenizi istiyorum. Bugün ülkemizin her köşesinde, her hanesinde tatlı bir telaşın ve heyecanın yaşandığını biliyoruz. Toplumların, var olma düşüncesini ayakta tutan eğitim; bireylerin yaşamları boyunca,  kendilerini gerçekleştirmesi içinde çok önemli bir süreçtir. Bu süreci ayakta tutan mekanizmaların başında okullar geliyor. Okullarımızda; toplumum gereksinimlerinin karşılanması için, eğitim içeriğinin, toplumun zengin değerleriyle harmanlanıp sunulması gerekiyor. Bu gerekçe, eğitim amacımızı ortaya koymakla beraber; geleceğimizi, en üst düzeyde, planlamamız gerektiği gerçeğini de vurgulamaktadır. Eğitime ve insana yapılan yatırımları geleceğe yapılan en önemli, en değerli ve en uzun vadeli yatırımlar olarak görmekteyiz. Eğitimi de, ülkemiz için genç nüfus yapısından yararlanmayı sağlayacak en önemli unsur olarak, stratejik önemde görüyor, bilgi çağının gereklerine uygun olarak iyi yetişmiş, donanımlı gençlerimizle aydınlık yarınlara ulaşacağımıza inanıyoruz. İdareciler, eğitimciler, öğrenciler ve veliler olarak, tüm bu fırsat ve olanakları eğitim kalitesini daha ileriye taşımak için en iyi biçimde değerlendireceğimize yürekten inanıyorum. Bizler mesai arkadaşlarımla birlikte ilimizde eğitim ortamlarının daha da iyileştirilmesi, okullarımızın her alanda eğitim öğretime hazırlanması için yaz tatili demeden, izin kullanmadan çok yoğun çalıştık. Eğitimciler için umutlar, yenilikler ve hedefler sınırsız ve süreklidir. Varlığımızın temennisi, geleceğimiz, çocuklarımızın; okuduğunu yorumlayan, yorumladığını uygulayan, eleştirebilen, farklılıkları kabul eden, milli ve evrensel değerleri benimsemiş, dünya barışına ve insanlığa hizmet eden bir neslin yetiştirilmesini arzu ediyoruz. Bu duygu ve düşüncelerle 2022-2023 eğitim öğretim yılının ülkemize, ilimize, öğrencilerimize, velilerimize, öğretmenlerimize hayırlı olmasını diliyor, saygılarımı sunuyorum."dedi. 

Kökrek, konuşmasının ardından ilk ders zilini çaldı ve sınıfları gezerek öğrencilerle sohbet etti. Programa, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İshak Hasanoğlu, öğretmen ve öğrenci velileri katıldı.

Haz

SAĞLIK,TEMİZLİK  VE BESLENME KULÜBÜ ETKİNLİĞİMİZ

 

May

AĞRI BİLİM ŞENLİĞİ

May

*Vali VAROL  Engelliler Haftası kapsamında okulumuzdaki Özel Eğitim Sınıflarını ziyaret etti. Özel gereksinimli öğrencilerimizle yakından ilgilendi. Öğrencilerimize çeşitli hediyeler verdi.

* Vali VAROL 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 'nda makam koltuğunu devrettiği 4-B sınıfı öğrencimiz Rabia Zehra AYDIN ve sınıf arkadaşlarıyla sohbet edip gelecek hedefleri hakkında bilgi aldı.Sınıf Öğretmenimiz Halime KORUCUOĞLU 'nu tebrik etti.

*Vali VAROL, Ağrı Halk Eğitim Merkezi tarafından okulumuzda hayat boyu öğrenme yaklaşımı  ile vatandaşlarımıza sunulan kursu ziyaret etti.Kursiyerlerimizin eserlerini inceleyip kursta annesine eşlik eden miniğimizle sohbete koyuldu.

Nis

Ağrı Valisi Dr. Osman Varol, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla koltuğunu Şeref Saraçoğlu İlkokulu öğrencisi Rabia Zehra Aydın'a devretti.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Kökrek, öğretmenimiz Özgül KAPLAN, Okul Müdürümüz Mehmet İRİM ve öğrencilerden oluşan bir heyet, Vali Dr. Osman Varol'u makamında ziyaret etti.

 

Vali Varol, ziyarette makam koltuğunu Şeref Saraçoğlu İlkokulu öğrencisi Rabia Zehra Aydın'a devretti.

 

Vali Varol, devir sırasında yaptığı konuşmada "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nızı kutluyorum. Sizleri bugün burada ağırlamaktan büyük bir memnuniyet duyuyorum." dedi.

Vali Varol'un makam koltuğunu devrettiği Rabia Zehra Aydın: "Sayın Valim, bu makamı temsil etme mutluluğunu bizlere yaşattığınız için sizlere teşekkür ediyoruz. Yine arkadaşlarım adına tüm dünya çocuklarının 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutluyor; barış, mutluluk ve neşe dolu günler diliyorum." ifadelerini kullandı.

 

Rabia Zehra Aydın, Valilik Makamına temsili olarak geçmesinin ardından, Ağrı Vali Yardımcısı İbrahim Şenkon, Ağrı İl Emniyet Müdürü Nihat Özen ve Gençlik ve Spor İl Müdürü İsmail Çalgan'ı telefonla arayarak talimatlar verdi.

Rabia Zehra Aydın, Ağrı Vali Yardımcısı İbrahim Şenkon'a okulun çevre düzenlemesinin yapılması, İl Emniyet Müdürü Nihat Özen'e okulların çevresinde alınan güvenlik önlemlerinin arttırılması, Gençlik ve Spor İl Müdürü İsmail Çalgan'a ise Şeref Saraçoğlu İlkokuluna kapalı spor salonu yapılması noktasında ilgili kurumlarla iş birliği yapılması talimatlarını vererek talimatlar hususunda gerekli hassasiyetin gösterilmesini istedi.

 

Ziyarette bulunan çocuklar ve öğretmenler bir süre sohbet ederek, çocukların gelecek hedefleri hakkında detaylı bilgi alan Vali Varol, çeşitli hediyeler verdiği çocuklarla günün anısına hatıra fotoğrafı çektirdi

         
YanıtlaYönlendir

Mrt

Okulumuzun öğrencileri ve öğretmenleri ile  112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ'ne iade i ziyarette bulunuldu.

Mrt

'' BANA BİR MASAL ANLAT'' Projesi kapsamında okulumuzun velileri Anasınıfı öğrencilerimize ve 1. sınıf öğrencilerimize masal anlatmıştır.

Mrt

12 MART İSTİKLÂL MARŞI'NIN KABULÜ

12 MART İSTİKLÂL MARŞI'NIN KABULÜ

Mehmet Akif Ersoy´un o muhteşem eseri ile İstiklal Marşımız 12 Mart 1921 tarihinde TBMM tarafından kabul edildi.

 

İstiklal Marşı nedir?

İstiklal Marşı, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti´nin millî marşı. Mehmet Âkif Ersoy tarafından kaleme alınan bu eser, 12 Mart 1921´de Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklâl Marşı olarak kabul edilmiştir.

Türk Kurtuluş Savaşı´nın başlarında, İstiklâl Harbi´nin milli bir ruh içerisinde kazanılması imkânını sağlamak amacıyla Maarif Vekaleti, 1921´de bir güfte yarışması düzenlemiş, söz konusu yarışmaya toplam 724 şiir katılmıştır. Kazanan güfteye para ödülü konduğu için önce yarışmaya katılmak istemeyen Burdur milletvekili Mehmet Akif Ersoy, Maarif Vekili Hamdullah Suphi´nin ısrarı üzerine, Ankara´daki Taceddin Dergahı´nda yazdığı ve İstiklal Harbi´ni verecek olan Türk Ordusu´na hitap ettiği şiirini yarışmaya koymuştur. Yapılan elemeler sonucu Türkiye Büyük Millet Meclisi´nin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda, bazı mebusların itirazlarına rağmen Mehmet Âkif´in yazdığı şiir coşkulu alkışlarla kabul edilmiştir. Mecliste İstiklâl Marşı´nı okuyan ilk kişi dönemin Milli eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver olmuştur.

İstiklal Marşı Yazarı

Mehmet Âkif Ersoy İstiklâl Marşı´nın güftesini, şiirlerini topladığı Safahat´a dahil etmemiş ve İstiklâl Marşı´nın Türk Milleti´nin eseri olduğunu beyan etmiştir.

Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katılmış, 1924 yılında Ankara´da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay´ın bestesini kabul etmiştir. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930´da değiştirilerek, dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör´ün 1922´de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuş, toplamda dokuz dörtlük ve bir beşlikten oluşan marşın armonilemesini Edgar Manas, bando düzenlemesini de İhsan Servet Künçer yapmıştır. Üngör´ün yakın dostu Cemal Reşit Rey´le yapılmış olan bir röportajda da kendisinin belirttiğine göre aslında başka bir güfte üzerine yapılmıştır ve İstiklal Marşı olması düşünülerek bestelenmemiştir. Söz ve melodide yer yer görülen uyum (Prozodi) eksikliğinin (örneğin "Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak" mısrası ezgili okunduğunda "şafaklarda" sözcüğü iki müzikal cümle arasında bölünmüştür) esas sebebi de budur. Protokol gereği, sadece ilk iki dörtlük beste eşliğinde günümüzde İstiklâl Marşı olarak söylenmektedir.

Mrt

TAHLİYE TATBİKATI

01-07 Mart Deprem Haftası nedeniyle ülke genelinde eş zamanlı ''TAHLİYE TATBİKATI'' etkinliği AFAD ile kordineli bir şekilde  04.03.2022 tarihinde okulumuzda yapılmıştır.

Kas

KÜTÜPHANESİZ OKUL KALMASIN PROJESİ KAPSAMINDA  İL MİLLİ EĞİTİMİMİZİN  DESTEĞİ  OKUL İDARESİ,ÖĞRETMENLERİMİZ VE GÖREVLİ ÇALIŞANLARIMIZLA BİRLİKTE OKULUMUZA KÜTÜPHANE KURULMUŞTUR.